Hasta Kabul ve Vezne Birimi
18 Şubat 2025

Hasta Kabul-Kayıt Görevlisi: Melike DULKADİR

Birim: 
Hasta Kabul ve Vezne Birimi
Görev Adı: 
Hasta Kabul-Kayıt Görevlisi
Amir ve Üst Amirler:
İdari ve Mali İşler Müdürü, Başhekim
Görev Devri:
 İdare tarafından belirlenen ilgili personeldir. Herhangi bir sebepten ötürü görevde olmayan personelin yerine idare tarafından belirlenen personel vekalet eder.
Görev Yetki, Temel İş ve Sorumluluklar:

1- Hasta memnuniyetini sağlamaya yönelik hasta kayıt ve kabul ile ilgili her türlü faaliyeti tüm yasal düzenlemeler ve belirlenen standartlara uygun olarak eksiksiz ve hızlı bir şekilde yerine getirmek, faaliyetlerini Kalite Yönetim Sistemine uygun olarak yürütmektir.

2- Hastanemize gelen hastaları güler yüzlü karşılar ve kalite politikası doğrultusunda çalışır. Birimi ile ilgili prosedür ve talimatların etkin bir şekilde uygulanmasını sağlar.

3- Hastaya ait alınması zorunlu evrakları (vizite kâğıdı, kurum evrakı, adli vaka, iş kazası, yurt dışı evrak fotokopisi vs…) alır ve işlemleri başlatır.

4- Hasta bilgilerini (adı soyadı, telefon, T.C. kimlik no vb.) alarak HİS üzerine kayıt eder ve provizyon işlemlerini sağlar.

5- Doktor tarafından sırasına göre muayenesi yapılan tüm hastalara ait tetkik, tedavi ve teşhisleri HİS’e kayıt ederek evrakların üzerlerini doldurur.

6- Hastanın muayene sonucunda tetkik yaptırması gereken durumda, hastaya tetkik kabul işlemleri ile ilgili gerekli bilgileri aktarır istenen tetkikleri HİS’e kayıt ederek ilgili bölüme yönlendirir. Gerektiğinde, hastaya eşlik ederek bölümdeki ilgili kişiye hastayı teslim eder.

7- Hastalardan alınan her türlü ücretleri (Özel sigortalılardan ve SGK’lı hastalardan katkı payı, ücretli hastalardan yapılacak işlemlerin ücreti) tahsil ederken karşılığında vezne ödentisi düzenler. 

8- Hastane Müdürüne izin, hastalık vs. durumlarında bilgi verir.

9- Hastane otomasyon kılık kıyafet kurallarına uyar, işe geliş gidiş saatlerine uyar.

10- İlgili birim sorumlusunun verdiği görevleri yerine getirir.

11- Hasta ve hasta yakınlarının kendisine ilettiği soruları cevaplandırır, gerekli bilgileri aktarır, gerektiğinde daha detay bilgi verilmesi için ilgili bölüme yönlendirir.

12- Hastaların sorunlarının çözümlenemediği durumlarda, Hasta Hakları Birim Sorumlusunu bilgilendirir.

13- Hasta ve hasta yakınlarının gereksinimleri ve gerçekleşen gelişmeler doğrultusunda, bölümünün standartları ve çalışma prosedürleri için öneriler geliştirir ve hayata geçirilmesine destek sağlar.

14- Kişisel gelişimini izler ve değerlendirir, eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının karşılanması için planlanan eğitimlere katılarak kendisini sürekli geliştirmek için çalışır.

15- Kişisel gelişimi için planlanan eğitimlere katılarak kendisini sürekli geliştirir.

16- Sorumluluk alanında yer alan ekipman (bilgisayar vb.) ve kırtasiye malzemelerinin güvenliğini sağlar.

17- Kurum ve yapılan çalışmalar ile ilgili tüm bilgilerin gizliliğini, değerli belgelerin güvenliğini sağlar.

18- Kurum hasta güvenliği hedef ve politikalarına yönelik çalışmaları destekler ve bu konuda kendine verilen görevleri yerine getirir.

19- Hasta haklarına saygı gösterir.